Google Tag Manager
Met Google Tag Manager voeg je eenvoudig (tracking) scripts toe aan je website en houd je je sturingsdata betrouwbaar en nauwkeurig.
Google Tag Manager biedt een makkelijke manier om stukjes code aan je site toe te voegen en helpt je moeiteloos te integreren met derde partijen.
Waarom gebruik je Google Tag Manager?
GTM maakt het mogelijk om te verbinden met andere marketing- en analyseplatforms zonder dat je daar een developer voor nodig hebt. Zo verbindt je je website bijvoorbeeld met het Google Display Network voor remarketing opties, of met Google Ads voor het meten van conversies uit je advertenties.
Met GTM kun je specifieke acties die een bezoeker begaat op je website goed volgen en vervolgens analyseren in bijvoorbeeld Google Analytics (GA4). Denk aan het aantal keren dat een bezoeker op een knop heeft geklikt, telefonisch contact heeft gezocht, of hoe vaak een formulier is ingevuld. Ook verschaft het info over laadtijd van je belangrijkste pagina’s.
Vier belangrijke voordelen van GTM:
- Vereenvoudigt Tagbeheer: Met GTM kan je eenvoudig trackingcodes en andere pixels (tags) op je website of in je mobiele app implementeren en beheren. Dit betekent dus dat je niet voor elke kleine wijziging een ontwikkelaar nodig hebt.
- Verbeterde Websiteprestaties: Door tags efficiënt te beheren en alleen te laden wanneer dat nodig is, helpt GTM om de laadtijden van je website te verbeteren. Dit heeft een positief effect op de gebruikservaring en kan je SEO posities verbeteren.
- Flexibele Data-inzameling: GTM stelt gebruikers in staat om specifieke gebruikersinteracties te tracken, zoals klikken op links, formulierinzendingen, en de tijd besteed op een pagina. Deze gegevens zijn essentieel voor het verfijnen van je marketingstrategie en het verbeteren van je conversieratio.
- Gemakkelijke Integratie met Analyse-Tools: GTM werkt naadloos samen met andere Google-producten (zoals Google Analytics en Google Ads) en met een heleboel andere externe tooling. Dit maakt het makkelijker om gedetailleerde inzichten te verkrijgen en de effectiviteit van je digitale marketinginspanningen te meten.
Wanneer gebruik je Google Tag Manager?
- Bij het implementeren van nieuwe marketing- en analysetags: Om snel en efficiënt nieuwe tags toe te voegen zonder de hulp van een developer.
- Voor het verbeteren van websiteprestaties: Door het beheer van scripts via GTM te stroomlijnen, wat bijdraagt aan snellere laadtijden en een betere SEO-score.
- Tijdens A/B-testen en personalisatiecampagnes: Om gemakkelijk experimenten uit te voeren en de gebruikerservaring te personaliseren.
- Om te voldoen aan privacyregelgeving: Door het beheren van cookie-instellingen en gebruikerstoestemmingen te vereenvoudigen.
Laat ons je Google Tag Manager inregelen
Onze Tracking & Tagging experts doen niet anders! Wij zetten alles perfect voor je op, voegen de juiste scripts toe en zorgen ervoor dat je databronnen nauwkeurig aan elkaar gekoppeld worden en worden bijgehouden.
Wij kunnen je ontzorgen in dit hele, of een stuk van het proces. Als het nodig is schakelen we direct met jullie developers. Dit zodat jij je kunt focussen op zaken waar jij goed in bent, zonder je zorgen hoeven te maken over de technische details. We nemen alle complexiteit voor je weg!