Data analyse en visualisatie 

Voor elk bedrijf maakt data het verleden begrijpelijk, helpt het je meer uit het heden te halen en maakt het je klaar voor de toekomst. Onze in-house data analisten en engineers bouwen dashboards en analyses die jou het leven makkelijker maken, niet moeilijker. 

Onze Marketing Intelligence aanpak:

Uitdaging ophalen

Hier beantwoorden we samen de vraag achter de vraag. Het is belangrijk om van te voren kraakhelder te hebben hoe we de inzichtelijk gemaakte data gaan gebruiken.

Deliverable uitwerken

Samen komen we tot een ideale vorm. We geven een dashboard weer zoals jij die voor ogen hebt. Pas als we dit scherp hebben gaan we door.  

Verschillende use cases testen

Na het bouwen van een inzichtelijke rapportage of geautomatiseerde analyse testen we deze intensief. 

Implementeren

We implementeren onze dashboards in onze gezamenlijke werkwijze. Onze digital advertising of social advertising (link) specialisten gebruiken de inzichten voor het optimaliseren van campagnes en voor het herkennen van (toekomstige) kansen. 

Checks en onderhoud

Ons data-team onderhoudt alle dashboards. Een dashboard moet het altijd doen. Routinematige checks en onderhoud waar nodig voorkomen downtime.

Grip op je groei

Met onze data analyses en dashboards maken we inzichtelijk wie wat koopt, en waarom. Het laat zien wat er in de lift zit, en waar we een tandje bij moeten zetten. Onze data analisten en engineers analyseren en interpreteren complexe data sets. Het doel: jouw leven makkelijker maken, niet moeilijker. Ingewikkelde en moeilijk te interpreteren dashboards zijn verleden tijd. Kortom, wij voorzien je van de expertise en tools die nodig zijn om waarde uit je gegevens te halen.

Onze Marketing Intelligence Services

Data opschonen en voorbereiding

“Garbage in is garbage out”. Betrouwbare inzichten volgen uit accurate en relevante data. We verwijderen irrelevante of dubbele gegevens en formatteren de gegevens zodat ze geschikt zijn voor analyse.

Data warehousing

We verzamelen gegevens uit verschillende bronnen in onze data warehouses in Google BigQuery.

Tracking en Tagging

Onze tracking en tagging experts zorgen altijd dat de data haarfijn wordt doorgemeten op de website of webshop. We zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in GA4 en GTM en zetten zuiverheid op de eerste plaats.

Data visualisatie

In Looker Studio visualiseren we gegevens om trends, patronen en relaties binnen gegevens gemakkelijk te begrijpen. The sky is the limit! Voor zowel jullie in-house teams als onze social, of advertising specialisten biedt dit de juiste handvatten om inzichten op te doen.

Statistische analyses

Meten is weten. Dat weten onze advertising specialisten als geen ander. Ze testen continu. Of dit nu is met campagnes, advertentietekst, afbeeldingen of media. Statistische analyse helpt ze hypotheses te testen en correlaties in kaart te brengen.

Predictive modeling

Bij deze voorspellende modellen gebruiken we machine learning om historische gegevens te analyseren en voorspellingen te doen over toekomstige uitkomsten. Dit helpt bijvoorbeeld om te bepalen wanneer we campagnes meer budget moeten toekennen omdat de vraag stijgt.

Inzichten en aanbevelingen

Al onze analyses en dashboards die we opleveren zijn helder. Het is belangrijk alle bevindingen op een duidelijke en beknopte manier te presenteren. We koppelen alle inzichten aan concrete acties om onze gezamenlijke doelen te bereiken.

Benieuwd welke rol Digital Advertising binnen jullie organisatie kan spelen?

We leggen het graag aan je uit in een vrijblijvende call

Plan een afspraak in
De advertising aanpak van PaperDigits is krachtig in z’n eenvoud. Ze maken complexe zaken eenvoudig en snappen mijn doelen goed

Bart Horstman

Marketing Manager, Shuttel