Conversion Rate Optimisation
Conversion Rate Optimisation (CRO) is een manier waarop we scherp inzicht en expertise gebruiken om je digitale betrokkenheid om te zetten in omzet. Als jouw performance marketing bureau zijn er tal van manieren waarop we je CRO verbeteren.
Diepgaande analyses met ons marketing intelligence specialisme vormen de basis voor het verbeteren van de ervaring. Ook hier zoomen we uit en kijken we eerst naar het grote plaatje om vervolgens de details in te duiken van het consumentengedrag. We optimaliseren vervolgens op basis van kraakheldere en concrete inzichten die echt meetbare impact maken.
Onze CRO aanpak:
Duidelijk beeld vormen van je bedrijf, de doelstellingen en de propositie
Om te leren hoe we je digitale omgeving moeten optimaliseren, is het zaak dat we eerst je bedrijf van binnen en van buiten goed leren kennen.
Intensief en diepgaand data- en gebruikersonderzoek
Zo krijgen we een goed beeld van de doelgroep, en of deze inderdaad goed aansluit bij de propositie. We leggen verschillen bloot tussen je ideale doelgroep en de huidige. Daarnaast brengen we in kaart waar in het traject je waardevolle bezoekers afhaken en wat de oorzaak hiervan is. Op basis hiervan stellen we prioriteiten op voor optimalisatie.
Oplossingen en ontwerpen ontwikkelen die de behoefte van de doelgroep op z’n wenken bedienen
Dit kan betekenen dat we een meer intuïtieve gebruikersinterface creëren, de navigatie verbeteren of functies en functionaliteiten toevoegen om pijnpunten aan te pakken die we in de onderzoeksfase hebben blootgelegd.
Duidelijke tests afkaderen
Voor iedere optimalisatie die we doorvoeren schetsen we een duidelijk datagedreven ‘before’ situatie. We volgen het veranderde consumentengedrag op de voet en vormen na de testperiode het ‘after’ beeld. Zo krijgen we per optimalisatie inzichtelijk wat het precies heeft opgeleverd en welke rol deze speelt in de digitale klantreis.
Proces borgen in de werkwijze
Het doen van goed CRO werk vergt een gedragsverandering. Hier werken we samen naartoe: continu brengen we eventueel nieuwe bottlenecks in kaart en toetsen we nieuw toegevoegde content. Alles met het doel jouw propositie naadloos aan te laten sluiten bij het vraagstuk waar je doelgroep mee worstelt.
Iedere dag een beetje beter
CRO is maatwerk. Ieder bedrijf is anders, zelfs in dezelfde industrie. Allereerst moeten we haarfijn snappen hoe je je bedrijf wil positioneren. Vervolgens helpen we dit zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de doelgroep door A/B tests van verschillende soorten content op je landingspagina. We brengen in kaart welke lay-outs en content oproepen tot actie, de beste respons opleveren of de meeste conversies opleveren. We zetten geavanceerde conversie funnels in en volgen op de voet hoe verschillende kanalen presteren.
Dit maken we vervolgens inzichtelijk en begrijpelijk in eenvoudig gevisualiseerde dashboards via data visualisatie. We leggen gebieden bloot die uitstekend werken, maar ook die potentiële klanten lijken af te schrikken. Alles om het zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken om met vertrouwen verbeteringen aan te brengen. Met multivariatie tests testen we verschillende content en lay-outs om te laten zien waar de beste en meest waardevolle conversies vandaan komen. Heatmapping via bijvoorbeeld Clarity laat zien welke content aanslaat en welke niet.
Het verbeteren van de CRO komt uit vele bronnen. Onze ervaring in het vakgebied gecombineerd met nieuwsgierige een mindset en data-gedreven methoden maken dat we samen met jou een gebruikerservaring neerzetten die feilloos aansluit op je doelgroep en daarmee conversies stimuleert.
Benieuwd welke rol CRO binnen jullie organisatie kan spelen?
We leggen het graag aan je uit in een vrijblijvende call